Online shopping blijft groeien!
Online shopping blijft groeien. Zorg ervoor dat je als organisatie je online business optimaliseert om nog meer conversie te realiseren.
Online shopping: Nederlandse consumenten geven 10,6 miljard uit [infographic]
Artikelen, Commerce, Dossiers, Infographics, Marketing, Onderzoek, SocialBianca van de Ketterij van iBianca | @_Bianca_
De kans is groot dat jij wel eens iets online gekocht hebt. Niets bijzonders. Zeker niet als je kijkt naar cijfers waaruit blijkt dat in 2013 bijna 11 miljoen Nederlanders via internet een aankoop hebben verricht. En de verwachting is dat dit aantal in 2014 toeneemt. Deze en andere cijfers over online consumentenbestedingen vind je deze editie van de serie Infographic Day.
Omzet online shopping stijgt
Onlangs verscheen Thuiswinkel Markt Monitor 2013; een onderzoek naar online consumentenbestedingen van Blauw Research in opdracht van Thuiswinkel.org. Daaronder verstaan zij digitale aankopen van producten/diensten voor privédoeleinden door consumenten bij bedrijven (B2C). Uit de resultaten blijkt dat de omzet van online shopping groeit en ook in 2014 verder zal toenemen. Werd in 2007 voor circa 5 miljard aan online producten en/of diensten gekocht. In 2013 is dit bedrag meer dan verdubbeld naar 10,6 miljard euro. Speelgoed en muziek zijn de sterkst stijgende categorieën.
Kopen, kopen, kopen
Nederlandse consumenten plaatsten in 2013 bijna 100 miljoen bestellingen. Ten opzichte van 2012 is dat een stijging van 11 procent. Volgens de onderzoekers is deze groei de belangrijkste drijfveer van de online markt. Gemiddeld verricht de Nederlandse consument 9 aankopen. In 2012 lag dit aantal op 8 bestellingen per consument. De gemiddelde besteding aan internetaankopen is € 982. Het bedrag per bestelling is gemiddeld € 109, in 2012 was dit € 111. Doordat consumenten steeds vaker kleine bestellingen plaatsen, daalt het gemiddeld besteedde bedrag.
En 2014?
De onderzoekers verwachten dat de groei in 2014 door zal zetten. Hierbij speelt het gebruik van mobiele apparaten een rol. De Nederlandse consument zal vaker gebruikmaken van de smartphone of tablet om online een product en/of dienst te kopen. Wil je meer weten over de online consumentenbestedingen? Scrol dan naar beneden om de infographic te bekijken. Voor een groter exemplaar klik je op de afbeelding.
Volg de hele serie Infographic Day. Ben je een liefhebber van infographics? Volg dan ook hetPinterestaccount van Frankwatching. Hier verzamelen we de beste infographics, screencasts en visuals over online en social. Foto intro met dank aan Fotolia.