Digital Marketing jaartest

11 Sep

Media attributie, PESO, CRM, customer journeys of Mobile performance?

EcommerceWeb onderzoekt op welke gebieden jij op korte termijn en lange termijn aandacht moet geven om jouw ambities waar te maken. Fact based o.b.v. statistieken en interviews.

Lees meer

Media Attributie, van inzichten naar actionable results.

11 Oct. 2017

Auteur: Tjerk van der Veen, Freelance data driven Ecommerce manager

Iedereen spreekt erover, zegt dat hij het gebruikt, maar na 3 vragen wordt attributie niet, een beetje of op gevoel gebruikt.

Als fact based manager geloof ik niet in deze 3 varianten. Gelukkig zijn er inmiddels oplossingen voorhanden die inzicht geven en ook actionable zijn.

De uitdagingen om hier te komen heb ik reeds mogen ervaren. Alle data

beschikbaar stellen is een uitdaging, maar goed overwinbaar.

Vele collega’s lijken af te haken zodra dit onderwerp aangesneden wordt. Inmiddels heb ik geleerd dat als je het stap voor stap aanpakt het veel makkelijker en sneller gaat dan je denkt. Vaak bij de eerste combinaties van data heb je al een flinke verbeterstap op attributie te pakken.

Lees meer

Better PPC with Google Attribution Modelling

10 Oct. 2017

Goede stof, om de werking van google Attribution 360 te doorgronden.

Lees meer

FOUR IMPORTANT LESSONS TO HELP ALLOCATE YOUR MEDIA BUDGET

1 Oct. 2017

Goede leesstof om media attributie te doorgronden.
Objective Partners: https://www.objectivepartners.com/four-important-lessons-to-help-allocate-your-media-budget/

Lees meer

Dit kunnen marketeers verwachten van Google Attribution 360

10 Jul. 2017

Interessant artikel over Google attributie modelling

 

https://www.marketingfacts.nl/berichten/alles-wat-marketeers-moeten-weten-over-google-attribution-360

Lees meer

Loopt jouw Google positie gevaar?

6 Jun. 2017
Google wordt steeds slimmer! De laatste updates van Google in het algoritme hebben meer invloed op de zoekresultaten. Verschillende websites hebben op basis van hun unieke content een verschuiving zien plaatsvinden op basis van zoekresultaten. Spammerige linkprofielen en slechte content worden steeds beter herkend. Het feit blijft content is king. Schrijf content voor je bezoekers en geïnteresseerde, maar niet voor Google. Lees in het artikel van Frank van der Broek meer over de updates van het Google algoritme en de ‘winnaars’ en ‘verliezers’ in SEO positie.
Lees meer

Google Analytics: gedrag van je bezoekers

26 May. 2017

Google Analytics geeft de mogelijkheid vele verschillende rapporten uit te draaien om het gedrag van je bezoekers te meten. Dit artikel geeft drie rapporten weer die handig in gebruik zijn voor marktonderzoek. Wat is het gedrag van bezoekers op jouw pagina? Via demografische kenmerken kan specifieker getarget worden op basis van geslacht of wil je graag weten waar de bezoeker naar op zoek is, via je search mogelijkheid? Een andere mogelijkheid is het gedrag van de bezoeker analyseren binnen je site, welke stappen en navigatiekeuzes worden gemaakt..De cijfers uit Analytics geven duidelijk het pad weer wat een bezoeker aflegt en waar de bezoeker misschien wel afhaakt. Inspelen op deze cijfers kan een bijdrage leveren aan behoud van bezoekers en conversie verhoging. Lees hieronder meer over handige rapporten in Google Analytics.

 

Lees meer

Marketingmodellen: welke verschillen zijn er?

22 May. 2017
Dit artikel beschrijft drie verschillende marketingmodellen die bruikbaar zijn om de effecten van je marketinguitingen aan te kunnen tonen. Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende modellen? Daarbij wordt gekeken naar de toekomst van het bepalen van marketingeffecten en waarom je de drie modellen niet als unieke moet zien, maar juist kan combineren.

Thomas Lapperre – donderdag 22 mei 2014 – www.emerce.nl
Lees meer

Infografic: Maak uw webwinkel betrouwbaar door middel van..

19 May. 2017
De online markt blijft zich ontwikkelen en vele bedrijven zijn online zichtbaar. Een website om te informeren of te consumeren. Vertrouwen uitstralen op uw website is van groot belang. Consumenten willen steeds vaker weten waar de producten diensten vandaan komen en hoe deze beoordeeld worden. Via verschillende middelen is het mogelijk uw website een soort certificaat voor betrouwbaarheid te geven. Eerlijkheid en betrouwbaarheid op uw eigen site verbeteren, zie onderstaande infografic met manieren hoe u uw website kunt verbeteren.
Lees meer

Het gebruik van tagmanagement

14 May. 2017
Tagmanagement en datamanagement groeien steeds meer naar elkaar. De tagmanager vind zijn weg bij marketeers voor website optimalisatie en brengt veel flexibiliteit met zich mee. Lees hier meer over de voordelen van de tagmanger, elementen die je moet overwegen en de toekomst van tagmanagers.
Lees meer

ONLINE IS VOOR HET EERST GROTER DAN TELEVISIE QUA BESTEEDDE MEDIABUDGETTEN IN 2015

12 May. 2017

In de tijden van efficiency en steeds meer online tv kijken of online Netflix kijken, is Real Time Bidding steeds belangrijker aan het worden.
Volgens Emerce:

Erwin Boogert Emerce
NIEUWS – 12 mei 2016 – 06:40

Online voor het eerst groter dan televisie in Europa

Lees meer

Searchmarketing

8 May. 2017

Searchmarketing: een belangrijk onderdeel in marketingmix.
SEO wordt geen contentmarketing, zeg de Nederlandse marketeer.


Ook zegt 70 procent dat linkbuilding een ‘must’ is voor het behalen van goede SEO-resultaten
,   07 MEI 2014 via marketingfacts.nl

Lees meer

GOOGLE SEO , Responsive gets bonus points

28 Apr. 2017

“SEO MobileFirst” Is Coming on April 21 – Are You Ready?

Few things get a webmaster’s attention quite like waking up to a Twitter feed filled with news about a major algorithm update. In the world of SEO, hummingbirds, pandas, and penguins are akin to the Horsemen of the Apocalypse. Most algorithm updates come with vague or no warning, but Google recently announced, “Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results.”http://searchenginewatch.com/sew/how-to/2398591/-mobilegeddon-is-coming-on-april-21-are-you-ready

Lees meer

Friday Infographic: Why Content for SEO?

25 Apr. 2017

De infografic spreekt voor zich.

25 APRIL 2014 BY 

Content and SEO have always been connected, even up to a point where some people said ‘if you just write proper content, you will rank.’ Now it’s not as easy as that, but you can definitely say that Content and SEO are tied in together. Just how connected shows this infographic from Brafton.

Lees meer

Impact of cross-channel, search ads with social.

24 Apr. 2017

Cross channel marketing succesvol. Een interessant artikel over search ads geïntegreerd met social, wat bijdraagt aan conversie verhoging. Marketing draait om het bereiken van de juiste doelgroep met de juiste boodschap via het kanaal wat daar bij past. De juiste middelen(kanalen) voor je campagne combineren draagt bij aan het behalen van optimaal resultaat, conversie verhoging. Zie link onderaan het artikel voor toegang tot het gehele onderzoek.

Lees meer

Display groeit door real time bidding..

11 Apr. 2017

Real time bidding draagt bij aan de groei van display de komende jaren. Zenith Optimedia verwacht dat display met 21% per jaar zal groeien. Display een interessante toegevoegde waarde voor je reclame uitingen.

Lees meer

What is Google Attribution Modeling? Do you need it?

10 Oct. 2016
Good read: Attributie hoe werkt dit en hoe is dit opgebouwd.
 What is Google Attribution Modeling? Do you need it?
Lees meer

CUSTOMER JOURNEY ANALYSIS

10 Oct. 2016

Customer journey is a journey of a potential customer about different points of contact with a product, a brand or a company (touchpoints) via all available channels until he performs a desired target action. A customer journey can extend over several hours or days.

Lees meer

Emailmarketing kan leren van Social Media

5 Mar. 2015

Emailmarketing kan leren van zijn broertje Social Media. Een artikel over het verbeteren en verhogen van likeability van Emailmarketing. Een interessant doel om je email aantrekkelijk te maken, zodat klanten deze zouden willen ‘liken’ en ‘delen’. Verdwijn niet direct in de ‘prullenmand’, maar trek de aandacht! Klanten kunnen er niet meer omheen en willen graag meer weten. De vier tips uit het artikel: gebruik inhakers, creëer human interest, stimuleer interactie en go viral, lees hieronder waarom.

Wat e-mailmarketing kan leren van social media: 4 tips voor likeable e-mailmarketing
 01 MEI 2014 (bron: marketingfacts.nl)

Lees meer

Google 200 ranking factoren

13 Jun. 2014

Zie infographic voor SEO optimalisatie: google 200 ranking factoren in haar algoritme

 

Lees meer

Structurele verbetering van je websiteconversie cruciaal.

17 Apr. 2014
Dat het structureel verbeteren van je websiteconversie cruciaal is om in het online concurrentiegeweld mee te komen, staat buiten kijf. Maar hoe pak je dat concreet aan en word je een conversie-‘superhero’? In een stappenplan legt Oogst uit hoe je met conversie-optimalisatie begint en optimalisatie opschaalt.
Lees meer

5 tips om e-mailmarketing te verbeteren

7 Apr. 2014
Email marketing blijft een interessante manier om je klant te bereiken, zorg wel dat je er op de juiste manier gebruik van maakt, met engagement en personalisatie als grote pijlers. Elke consument is uniek, persoonlijke aandacht zal  bijdragen aan de verbetering van traffic van email naar uw website. 5 eenvoudige tips (door Michael Linthorst) om email marketing succesvoller te maken.
Lees meer

Online shopping blijft groeien!

4 Apr. 2014

Online shopping blijft groeien. Zorg ervoor dat je als organisatie je online business optimaliseert om nog meer conversie te realiseren.

http://www.frankwatching.com/archive/2014/04/04/online-shopping-nederlandse-consumenten-geven-106-miljard-uit-infographic/

Lees meer

Waarom een header van zes woorden?

31 Mar. 2014

Bestaat de ideale lengte voor online content? Een research artikel over de ideale lengte voor verschillende vormen van online content zoals headlines, tweets en facebookposts. Een uitdaging om zelf te toetsen en te zien wat het oplevert. Voor een eenvoudig overzicht van de bevindingen check de infografic onderaan het artikel.

 

Lees meer

Tesla mag geen direct sales bedrijven in New Jersey….

13 Mar. 2014

http://mashable.com/2014/03/12/new-jersey-tesla-dealers/

Het blijft uniek Direct Sales is de trend van de afgelopen 10 jaar, nu houden de dealers in verschillende staten dit tegen. Toch opvallend dat in Amerika , the land of opportunities dit dus door de overheid wordt tegengehouden omdat de retailers hun plek in de keten willen behouden.

Lees meer

GOOGLE search redesign fonts

13 Mar. 2014

Google is overal de underline aan het weghalen en fonts aan het vergroten, waardoor de textlengtes van SEA, SEO steeds belangrijker wordt.

 

http://moz.com/blog/googles-2014-redesign-before-and-after

 

Lees meer

Google Display campagnes? Let op je instellingen!

10 Mar. 2014

Goed artikel van marketingfacts:

BAS DE KNEGT, EXPAND ONLINE 06 MAART 2014
Google Display campagnes? Let op je instellingen!
Displaycampagnes. Afhankelijk van je doelstelling een nuttige toevoeging aan je AdWords-account. Heb je een brandingdoelstelling? Wil je aan de hand van remarketing je conversies een boost geven? Het gebruik van een displaycampagne is dé manier om snel veel zichbaarheid te behalen binnen het Google Display Netwerk (GDN). Maar zorg wel voor de juiste zichtbaarheid met goede instellingen. In deze blogpost geef ik vier belangrijke tips voor deze campagnes.

Lees meer

Samsung Galaxys op een rij en S5

10 Mar. 2014

Samsung To Release A Galaxy S5 With An 8-Core Processor

 

Samsung To Release A Galaxy S5 With An 8-Core Processor

Posted  by 
Next Story
Lees meer

Samsung Galaxy S5 vs Google Nexus 5: Can 2013′s Nexus compete with 2014′s flagship Android smartphone?

10 Mar. 2014

http://www.bgr.in/manufacturers/samsung/samsung-galaxy-s5-vs-google-nexus-5-can-2013s-nexus-compete-with-2014-flagship-android-smartphone-js214/

Samsung Galaxy S5 vs Google Nexus 5

By  on Feb 28, 2014 at 2:25 PM
Lees meer

Reviews: SEA, SEO en Vertrouwen booster

10 Mar. 2014

In onderstaande artikel wordt voor SEA reviews gepromoot. Wij hebben al bij verschillende klanten de ratings laten opbouwen door een neutrale partij zoals Trustpilot of Feedback company om klanten te laten zien hoe de ervaringen met deze onderneming zijn. De weergave in SEA en SEO en op de site hebben op alle 3 de plekken tussen de 1-6% verhoging van CTR opgeleverd. Dus ons advies is doen!

 

 

http://www.adformatie.nl/blog/integreer-reviews-met-google-adwords?sthash.UxaZbx22.mjjo

Lees meer

Hoe beïnvloed je de online consument voor explosieve conversie?

10 Mar. 2014
Goed artikel over online website conversie, vele elementen die ook in onze conversie modelen terugkomen. EcommerceWeb kent 5 conversie modelen.
Lees meer

Which social media platform is best for your business?

10 Mar. 2014

It is commonly suggested that to increase your brand presence, you need to be active on all forms of social media. While that may be true, unless your company has a dedicated social media coordinator, finding the time to maintain every platform out there can be extremely time consuming.

If your company is just starting out on the Web and need to pick a few social media networks to rule over, here is our guide to choosing the best platform(s) for your business, and how to make the most out of them.

Lees meer

Marketers Respond to Consumer Demand for Personalization

20 Feb. 2014

Tailored messages and media increase response rates, sales—as well as costs

Consumers have already voiced interest in receiving personalized emails, and recent polling suggested that personalization would be a key trend across all communications this year. In a November 2013 study by Conversant, around three-quarters of US senior-level marketers and agency decision-makers agreed that “individualized messages and offers will be more effective than mass messages/offers” this year, and about the same percentage said “personalized one-to-one marketing is the future.”

Lees meer

Google A/B testing tips for SEO

10 Aug. 2012

Whether website testing—such as A/B or multivariate testing—affects a site’s performance in search results

Opmerkingen: Goed overzicht hoe je kan zorgen dat a/b testen geen impact op de SEO resultaten hoeft te hebben!

Thursday, August 09, 2012 at 8:55 AMWebmaster level: AdvancedWe’ve gotten several questions recently about whether website testing—such as A/B or multivariate testing—affects a site’s performance in search results. We’re glad you’re asking, because we’re glad you’re testing! A/B and multivariate testing are great ways of making sure that what you’re offering really appeals to your users.

Lees meer

SEO I’m a Digital Manager. I think

8 Aug. 2012

Goed artikel over SEO acceptatie door management, uitdagingen. SEO blijft zeer belangrijk in wederbezoek tot conversie!

 

author: Roy Huiskes, SEO consultant, Netherlands, chapter42.com

Lees meer

Contentoptimalisatie

8 Aug. 2012

8 Habits Of Conversion-Focused Copywriters

Content is een ondergewaardeerd onderdeel van online marketing. Onderstaande tips hebben veel invloed op de conversie. Een echte must read.

 

Most people write copy by following their instincts, listening to advice and soaking up conventional wisdom. But this will only get you so far. To get the best results you must test ideas, both conventional and unconventional, and see what works.

In this article, you will learn the one word that makes headlines convert, why you should go beyond your comfort zone, and other habits practiced by conversion-focused copywriters.

Lees meer

Adwords Tekst Optimalisatie

8 Aug. 2012

4 tips om adwords text te optimaliseren

bron: webanalysten.nl, autheur: Aloutte Edens

Begin 2011 heeft Google aanpassingen gemaakt in de lay-out van de advertentieteksten die vertoond worden op de eerste drie posities. De eerste beschrijvingsregel en/of domeinnaam kan/kunnen achter de kop vertoond worden. Google geeft aan dat de lay-out van de advertentietekst afhankelijk is van het volgende: “Als we hebben bepaald dat uw eerste beschrijvingsregel duidelijk een volledige woordgroep of zin is, kunnen we een deel van uw beschrijving aan uw kop toevoegen, waardoor we een langere, meer opvallende kop maken.” “Wanneer er voldoende ruimte is, kunnen we aan de kop van uw advertentie ook het domein van uw website toevoegen. Het domein wordt van de kop gescheiden door een verticaal streepje (‘|’).”

Lees meer

SEO Infographic the basics

19 Jul. 2012
This infographic about search optimization covers the basics of keyword research, site architecture, page optimization, link building, SEO tactics, link baiting, and PPC.
Lees meer

Google SEO : What is Google Panda infographic

8 Jul. 2012

Infographics are one of the easiest ways of digesting complex data and concepts.
Below,  is the first infographic of our “cognitiveSEO Infographic Series”.

We hope the infographic below will help you better understand the Google “Panda” Effectthat happened earlier this year.

The Google “Panda” update, also known as “Farmer” is more than an algorithm update. It is a filter that spots low quality pages from a “user happiness” perspective.

Lees meer

SEO Pinguin infographic

28 Jun. 2012

Pinguin Update:

+ meer social media (zeker google+)

+ meer eigen geschreven content

– keyword stuffing

– eigen links overal.

zie onderstaande SEO Pinguin infographic

Lees meer