Triggers verleidingssoftware
Persuasion: Weer op voorraad en prijs verlaging met triggers
Reading time: 5 minutes
Introductie 2 nieuwe triggers
Meeste e-commerce winkels gebruiken mailinglijsten om klanten een melding te sturen wanneer een product weer op voorraad is. Maar stel je voor dat je een e-mail naar een klant kunt sturen zonder dat ze zich hoeven aan te melden voor een specifiek product of variant. Stel je een systeem voor dat in staat is om de interesse van een klant in een specifiek product of variant te bepalen en de klant proactief te waarschuwen wanneer er iets belangrijks met het product gebeurt. Dat is precies waar de nieuwe triggers van Raptor voor zijn.
Prijs verlaging
Door een aangepast aantal bezoeken aan een specifiek product of kortingspercentage in te stellen in de triggerinstellingen, definieer je wanneer deze trigger moet worden geactiveerd en een e-mail moet verzenden. Dit gebeurt natuurlijk op individueel niveau. Alleen klanten die je kent, zijn geïnteresseerd in het specifieke product, ontvangen de e-mail. Samen met Raptor definieer je het specifieke gebruikersgedrag dat nodig is om de productinteresse van een klant te identificeren.
Voorbeeld:
Michelle zoekt een sporttas. Ze kijkt naar vijf verschillende tassen, maar blijft drie keer teruggaan naar een specifieke tas. Raptor pikt dit gedrag op en besluit op basis van de instellingen in de module dat Michelle het meest geïnteresseerd is in deze tas. Er wordt op dit moment echter geen aankoop gedaan.
Een paar dagen later daalt de prijs van de tas met 15%, wat de trigger voor prijsdalingen mogelijk maakt, waardoor de klant een e-mail stuurt met het goede nieuws.
Design voor conversie
De geactiveerde e-mail moet splash-afbeeldingen bevatten met een indicatie van de besparingen. We helpen je graag bij het ontwerpproces, maar de meeste marketeers zijn al goed bekend met de best practices.
Door de trigger voor prijsdalingen te combineren met de Raptor-verkoopmodule, krijgt uw getriggerde e-mail meer kracht door niet alleen het specifieke product te vermelden dat door de klant wordt bekeken, maar ook door andere zeer gepersonaliseerde verkoopaanbevelingen.
Als de klant het product koopt voordat de prijs is verlaagd, wordt de trigger niet geactiveerd.
Lees meer: Behavioral Triggers
Weer op voorraad triggers
De meeste e-commerce systemen hebben een optie om te worden gewaarschuwd wanneer een artikel weer op voorraad is. Deze vereisen echter vaak dat de klant zich actief aanmeldt voor een specifiek product of variant. De "weer op voorraad trigger" houdt de individuele voorkeuren van een klant bij en waarschuwt deze wanneer een product van interesse weer beschikbaar is op de webshop.
Net als de trigger voor prijsdalingen, profiteert de "weer op vooraad trigger" van Raptor's gedetailleerde kennis van klantgedrag en voorspelt per klant interessante producten.
Gebruik triggers om uw berichten te timen
Normaal gesproken zal een "eventserie", zoals een verlaten winkelwagen, binnen een aantal dagen resulteren of met een terugwincampagne in een aantal weken. Met deze nieuwe triggers kunt u individuele e-mails naar klanten targeten en uitvoeren op het exacte moment dat er een belangrijke wijziging optreedt in het product van hun interesse.
De triggers werken op de achtergrond bij alle klanten die e-mailmachtigingen hebben gegeven en kunnen worden gecombineerd met een reeks andere triggergebeurtenissen. Beiden hebben een actieve Raptor-trackingoplossing en Google Product Feed of vergelijkbaar nodig. Als u al triggers gebruikt, is het implementeren van Price Daling and Weer op voorraad vrij eenvoudig.
Bon’A Parte converteert tot wel 30% meer met "Behavioral Triggers"
Zie hoe DK Company nu alleen al € 4.000 aan dagelijkse inkomsten haalt uit Behavioral Triggers.
Lees de volledige casestudy: Bon’A Parte – Behavioral Triggers
Vraag om een demo voor meer gedetaileerde informatie : REQUEST DEMO
Voor Nerderlandse hulp:
Voor nieuwe klanten en vragen wat Raptor jouw kan bieden: Tjerk van der Veen, Reseller Raptorsmartadvisor Nederland, tjerk@ecommerceweb.nl, +31638882222