Virus-geïnfecteerde aanbevelingen en hoe dit op te lossen - Raptor Aanbevelingssoftware met algoritmes -

Virus-geïnfecteerde aanbevelingen en hoe dit op te lossen

covid19-header-raptor

Online gebruiker gedrag geinfecteerd door COVID-19 kan je productfeeds en aanbevelingen verstoren voor bedrijven die aanbevelingsmodules gebruiken voor hun websites en emails. 
Lees onderstaande artikel en leer hoe je dit kan oplossen.
Leestijd : 5 minuten 
 

Leestijd : 5 minuten 

Extreme Corona vraag

In de afgelopen weten heeft een breede groep Raptor gebruikers problemen ondervonden die gerelateerd zijn aan de COVID-19 ziekte. 

Het virus, heeft in Denemarken en Nederland een unieke verandering in de vraag veroorzaakt, met name voor: handdesinfecterend middel, gezichtsmaskers, online boodschappen doen, kinderverzorgingsproducten en speelgoed, boekingen voor zomerhuizen, gereedschappen en bouwmaterialen voor diverse huis- en doe-het-zelfprojecten. Deze eisen hebben voornamelijk betrekking op online apotheken, kruideniers- en speelgoedwinkels.

Best-sellers-in-Beauty-&-Personal-Care

Door deze dramatische toename en verandering in online winkelgedrag had een van onze klanten in de bouwsector geen gezichtsmaskers meer. Door het enorme aantal zoekopdrachten hiervoor bleef de software de maskers op hun webshop een boost geven, ook al waren ze uitverkocht. Een snelle aanpassing van ons algoritme loste het probleem gelukkig op.
 

trending-products-mask

Angst veroorzaakt "clickbait"

Terwijl sommige sectoren een hoge vlucht nemen met nieuwe inkomsten, ervaren andere een economisch nadeel in deze moeilijke tijden. Dit houdt in: verkoop van kleding, consumptiegoederen en tickets voor concerten, shows en reizen - wat natuurlijk een enorme impact heeft op hun online handel.

De uitbraak van COVID-19 haalt ook grote krantenkoppen over de hele wereld - wat onzekerheid veroorzaakt bij het publiek. Mensen zijn natuurlijk nieuwsgierig en zoeken op internet naar meer informatie over het virus. Dus wanneer de media het laatste nieuws presenteren over met virus geïnfecteerde en in quarantaine geplaatste cruiseschepen of hotels, zorgt dit voor een bijbehorend extreem klikgedrag onder online gebruikers.

Vanwege dit soort gebruikersgedrag werd een soortgelijk probleem gemeld door een van onze klanten in de reisindustrie, die gasten had in een met virus besmet hotel. Dit trok natuurlijk veel gebruikersinteresse en klikken, waardoor het hotel in de meeste aanbevelingen terechtkwam en andere relevante hotels overschaduwde die niet met een virus waren geïnfecteerd. Hier werd nog een snelle algoritmefix toegepast.


Oplossen van geinfecteerde aanbevelingen 

Zoals deze met virus geïnfecteerde tijden ons laten zien, worden gepersonaliseerde aanbevelingen altijd beinvloed door uw gebruikers en hun steeds veranderende online gedrag. Als u, zoals veel van onze bestaande klanten, aanbevelingsgerelateerde problemen op uw website heeft ondervonden, veroorzaakt door COVID-19, dan zijn wij er om u te helpen.

We kunnen ons algoritme aanpassen aan uw unieke ervaring of probleem. Zo kan een simpele periodieke boost of verwijdering van specifieke producten en content uw website / online marketinginspanning weer op het goede spoor zetten.

Als u in deze moeilijke tijden advies of hulp zoekt met betrekking tot uw website en online marketing, aarzel dan niet om contact op te nemen met de Raptor-ondersteuning. We kunnen snel een online meeting opzetten.

Bel ons rechtstreeks op: +45 3136 7298 or email ons op: support@raptorsmartadvisor.com.

 


Voor nieuwe klanten en vragen wat Raptor jouw kan bieden: Tjerk van der Veen, tjerk@ecommerceweb.nl, +31638882222