Relevante website en media met algoritme met Raptor
Tjerk van der Veen, Freelance Ecommerce Specialist, 27-08-2019
Consumenten waarderen relevante websites die aansluiten bij hun behoeften. Via Raptor is het mogelijk om pattronen te herkennen, correlaties te leggen dankzij machine learning en geavanceerde algoritmes.
Samen met Raptor kan je websites en media relevant maken en is het mogelijk om met een algoritme relevante producten te tonen per klant via cookie herkenning/ login, waardoor verschillende product selecties getoond kunnen worden. Deze selecties worden bepaald op klant gedrag en worden verrijkt met vergelijkbare klanten (lookalikes) Het mooie hiervan is dat het algoritme relaties zal leggen en het niet langer nodig is om tags of koppelingen tussen producten vast te leggen.
Hoe kan je dit toepassen?
Websites: inmiddels heb ik met deze tool op websites relevante producten en blogs kunnen tonen zoals: "order historie" , "koop suggesties", "populaire producten voor jouw", "accessoires voor jouw" kunnen tonen. Tevens kan je het zoek resultaat hiermee beinvloeden. Homepage optimalisatie is ook mogelijk door een passende top banner en verschillende product weergaves te tonen die relevant zijn voor de bezoeker.
Media: Voor google shopping is het mogelijk om de meest populaire en converterende producten te tonen bij de zoekresultaten. Voor display advertising is het mogelijk om voor prospecting populaire producten te tonen en voor retargetting kan je passende producten tonen, dus niet alleen maar het laatst bekeken product, dat is bij deze ook eindelijk voorbij!
Email marketing: Relevante emails zijn natuurlijk veel leuker dan algemene emails. Emails aangepast op elke gebruiker zijn nog veel interessanter! Met dit algoritme kan gebruikers koppelen aan website gedrag waardoor je allerlei producten kan tonen die precies aansluiten bij de klant. De lijsten kan je aanvullen indien nodig met producten van lookalike bezoekers.
Hieronder een beeld van de producten die je kan maken met het algoritme van Raptor.
Dus mijn conclusie is: relevante producten tonen op micro niveau is mogelijk en eindelijk effortless,na de implementatie dan. Met Raptor heb je een tool waarmee je goed en betaalbaar uit de voeten kan!
p.s. ja deze tool is AVG proof.
Voor meer informatie: Tjerk van der Veen, tjerk@ecommerceweb.nl , 0638882222