Customer Data Platform om al je klant en kanaal touchpoints in te verzamelen

raptor-cdp
 

raptor-cdp-simplified-model

WEBINARCustomer Data Platform – From insights to operationalization

Waar heb je een Customer Data Platform nodig?

Het Customer Data Platform (CDP) verenigt en consolideert klantgegevens uit verschillende bronnen in de hele organisatie, zoals CRM, website, e-mailmarketingplatform en POS, waardoor marketeers geautomatiseerde stromen kunnen activeren en consistente klantervaringen kunnen leveren via kanalen.

Door de algoritmen van Raptor CDP en Raptor Recommendations te combineren, kunt u doelgroepen creëren op basis van opgenomen gegevens en relevante berichten, inhoud en producten communiceren.

Een CDP kan worden gecategoriseerd als een motor voor geautomatiseerde stromen die de primaire communicatie met uw klanten vormen in elke levenscyclus en elk contactpunt.

Wanneer een doelgroep is gespecificeerd en gebouwd in de doelgroepbuilder, wordt deze geactiveerd op verschillende kanalen zoals e-mail, displaybanners en sms.

Marketeers kunnen definiëren wat er zal gebeuren met de individuele segmenten / doelgroepen in de verschillende stromen.
 

raptor-cdp-simplified-model

CDP Components

Gegevensopname:

Voer eerste, tweede en derde partij en individuele klantgegevens in uit meerdere bronnen. Gegevensopname gebeurt in realtime, maar kan ook batchgewijs worden verwerkt.

Profiel Unificatie

Verenig gegevensbronnen op basis van Raptor-gebruikersprofiel, een sleutelhangertechnologie die gebruikers-ID's traceert en combineert over verschillende gegevensbronnen, zoals e-mailadres, cookie-ID, apparaat-ID, gebruikers-ID en token-ID.

Doelgroep bouwer

De doelgroepbouwer biedt operationele toegang tot de CDP voor marketeers. Hier wordt strategische bedrijfslogica verwerkt en gedefinieerd op basis van beschikbare gegevens.

De kernoutput van elke CDP moet leiden tot ervaringen die aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze overtreffen, terwijl ze meetbare bedrijfswaarde opleveren. Hoewel dit in de eerste plaats een efficiënter gegevensbeheer vereist, moet het ook tools bevatten voor:

  • Regelgebaseerde doelgroepen / segmenten maken en beheren
  • Cross-channel campagnes orkestreren
  • Real-time activering van doelgroepen via alle beschikbare kanalen
Geavanceerde segmentatiefuncties kunnen geautomatiseerde segmentdetectie of propensity-modellen omvatten.

 

CDP-Audience-Builder-audience-attribute

Data Activatie

Beschouw de CDP als een motor voor geautomatiseerde stromen die de primaire communicatie met klanten vormen in elke levenscyclus en bij elk contactpunt.
Wanneer een doelgroep is gespecificeerd, wordt deze geactiveerd op verschillende communicatiekanalen, zoals e-mail, displaybanners en sms.
Marketeers kunnen definiëren wat er gebeurt met de individuele segmenten / doelgroepen in de verschillende stromen.

Lees meer: Customer Data – From insights to operationalization

Example:

Op basis van opgenomen gegevens bouw je een "Churn Risk" - publiek op, gedefinieerd door de gebruikersgeschiedenis. Het publiek omvat alle gebruikers die uw website minstens één keer in de afgelopen zes tot twaalf maanden hebben bezocht, maar de afgelopen zes tot zes maanden niet.
Deze doelgroep wordt gemarkeerd als potentiële churners. U zet een win-backstroom op in uw marketingautomatiseringssysteem (of een ander activeringskanaal) en ontvangt gegevens van Raptor CDP over welke doelgroepen u in de campagne wilt opnemen.

In combinatie met Raptor Email Advisor wordt de communicatie met het “Churn Risk” -publiek individueel gepersonaliseerd, om de kans op reactivering van de gebruikers te vergroten. Wanneer ze opnieuw worden geactiveerd, gaan gebruikers over van het "Churn Risk" -publiek naar andere vooraf gedefinieerde doelgroepen met bijbehorende communicatiestromen, ingesteld om bestaande klanten te behouden en te ondersteunen.

Dit voorbeeld illustreert functionaliteit. Het wordt nog waardevoller wanneer u de mogelijkheid gebruikt om doelgroepprofielen voor verschillende kanalen op te bouwen. Dit betekent het verbinden van profielattributen, zoals uitgaven in fysieke winkels, oriëntatie en aankopen op de website, interacties met display-inhoud en berekende attributen, zoals Lifetime Value als een subtotaal van offline en online.

Raptor CDP zorgt voor een grondige, diepgaande analyse van individuele klanten en helpt u deze klanten actief te maken op alle kanalen.

Wil meer weten?

https://raptorsmartadvisor.com/cdp/  en vraag een demo aan onderaan deze pagina.

Of bel rechtstreeks op: +45 3136 7298 or email ons op: support@raptorsmartadvisor.com.


Voor Nerderlandse hulp: 
Voor nieuwe klanten en vragen wat Raptor jouw kan bieden: Tjerk van der Veen, Reseller Raptorsmartadvisor Nederland,  tjerk@ecommerceweb.nl, +31638882222