American Express Consumer Acquisition verkoopt 100% online.
In mijn rol als digital marketing specialist heb ik zowel de media als web performance gemaximaliseerd. Samen met het media buro hebben we kwartaal plannen gemaakt, die met de media attributie tool van Objective Platform geoptimaliseerd wordt en in de dagelijkse executie gevalideerd. Voor web optimalisatie hebben we campagnes live gezet en product pages en campagne pages gebouwd. In 14 maanden hebben we het team kunnen opbouwen en het management versterkt.
Voor de Benelux markt hebben we wekelijks media creaties geoptimaliseerd, campagnes opgebouwd en media performance verbeterd door betere briefings en debriefings te maken, heldere communicatie intern en extern. Hierdoor werd de focus van het team duidelijker en werd de samenwerking tussen verschillende teams beter en konden we de resultaten stapsgewijs verbeteren.
Na deze stappen waren we in staat om gedetailleerde kwartaal plannen te maken en deze te valideren met de media attributie tooling van Objective Platform. Om zo betere kanaal keuzes te maken en campagnes en alwayson strategien.
On site hebben we vervolgens campagne paginas gebouwd om klanten betere te bedienen en relevantere "soft landings" te bezorgen.
American Express heeft dankzij deze Media en Webperformance verbeteringen significant betere business kunnen realiseren en kan nu op een hoger platform verder met hun digitale marketing. Dit levert meer grip op de business en betere tools om te kunnen monitoren.