Louwman: Toyota & Lexus Media optimalisatie

Project Omschrijving

Voor klant Louwman : Toyota – Lexus

  • Media attributie modelling, “actionable insights” en optimalisatie
  • Data visualisatie via Klipfolio
  • Optimalisatie data gedreven media management tussen kanalen en binnen kanalen.
  • Optimalisatie media
  • Integreren in de organisatie

 

Media attributie modelling, “actionable insights” en optimalisatie

I.s.m. attributie partner, samenvoegen en automatiseren van alle online en offline data, om vervolgens deze data via de tool geautomatiseerd te laten attribueren. Resultaat inzicht in de kosten verdeling, de conversie verdeling en ROI per media kanaal. Deze tool levert vervolgens o.b.v. jouw voorgestelde budget de huidige media verdeling en de optimale verdeling, de winst in budget besparing of hogere ROI. Met deze tool waren we dus in staat om optimale budget inzet te realiseren op basis van attributie. (tool: Objective Partners: MBO)

Data visualisatie via Klipfolio / Optimalisatie data gedreven media management tussen kanalen en binnen kanalen / Optimalisatie media / Integreren in de organisatie

Om alle media uitgaven en resultaten beter inzichtelijk te krijgen en altijd up to date te houden, is Klipfolio gebruikt

om verschillende lagen van de organisatie gecentraliseerd rapportages te tonen. Deze rapportages leverde tevens een betere samenwerking tussen mediaburo, reklameburo en adverteerder op, omdat er geen ruis meer was en iedereen dezelfde data had. Tussen de specialisten was ook meer helderheid en was het beter mogelijk om elkaars verbeteringen mee te nemen in vervolgstappen in andere media types. Dankzij het weghalen van onzekerheden konden alle partijen meer nadruk leggen op meer strategische vraagstukken waardoor de overall performance verder kon stijgen.

Klant

Louwman : Toyota & Lexus - http://www.toyota.nl

Terug